diumenge, 13 de març del 2011

Noves activitats

Com que un dels canvis demanats pels nostres companys era rebaixar el nivell de les activitats hem decidit crear-ne de noves. 

D'una banda, s'ha acordat treure l'activitat que consistia en llegir un capítol de "El planeta americano", de Vicente Verdú.  Per què ho hem fet? Bé, potser sí que seria interessant efectuar una activitat introductòria. Malgrat que el llibre és de divulgació, seria bo no carregar en excés als alumnes tot just començar. Per aquest motiu veurem un vídeo, no un de qualsevol sobre capitalisme, es tracta d'un visionat d'imatges colpidores que per si soles busquen instruir-nos sobre el capitalisme. El vídeo no deixa indiferent a ningú, sorgeixen opinions diverses, per tant, els alumnes faran grups de 3 per comentar-lo. Realitzaran un brainstorming que desenvocarà en un escrit que entregaran al professor/a. Més tard, un membre de cada grup escriurà a la pissarra les impressions del grup per tal de comentar-les tots plegats i treure'n l'entrellat a la qüestió.


Posteriorment la segona activitat ens introdueix a coneixements més pràctics. Els alumnes veuran un seguit d'imatges, típiques de la nostra quotidianitat. Treballaran sobre això. Reflexionaran amb elles. Les accions que apareixen serien possibles sense un sistema capitalista? És tant dolent aquest sistema, o tant bo? Un petit escrit girant sobre aquestes qüestions.

Més endavant, visionarem el documental de Michael Moore "Capitalismo: una historia de amor". Aquesta activitat la mantenim, no creguem que les demandes de rebaixa de nivell vinguin per aquest documental. Al contrari, la seva visualització és molt amena i fàcil d'entendre. D'altra banda, els alumnes podran observar la punyent conseqüència que té no respectar les regles del joc capitalistes. Aprendre a ser crític.

I en acabat, com a conclusió, què millor que els alumnes demostrin tot el que han après? En grups de 5 prepararan una exposició oral de 15 minuts on demostraran a la classe tot el seu coneixement sobre la qüestió. A més a més, hauran d'incloure les seves visions sobre la lectura de "La volta al món d'una armilla polar" i el component ètic que comporta tot aquest procés. D'altra banda, completarem tot un conjunt de competències on l'alumne efectua de professor, de crític i d'estudiant alhora, tot efectuant una tasca que esdevé molt agradable.

Esperem que aquestes noves activitats us agradin.

2 comentaris:

  1. Caram, nanos! Aneu més ràpid afegint continguts al bloc que la velocitat a què em permet navegar la meva francament dolenta connexió a internet.

    ResponElimina
  2. xDD, estones prèvies a anar a dormir que acaben sent profitoses i tot.

    ResponElimina